Koncepcja marki Douchebags™ powstała latem 2009 roku, podczas słonecznego tygodnia wypełnionego zarówno białym, narciarskim szaleństwem jak i surfowaniem wśród błękitu w przepięknej, zachodniej części Norwegii.
Podczas tego tygodnia legenda narciarstwa freestylowego, a obecnie reprezentant Szwecji w narciarstwie zjazdowym Jon Olsson spotkał się z inżynierem i przedsiębiorcą Truls’em Brataas’em.
To spotkanie przyczyniło się do odkrycia ich wspólnych pasji, jakimi są sporty akcji, podróże i projektowanie inteligentnych przedmiotów użytkowych. Tak narodziła się inicjatywa Douchebags, której głównym celem była dobra zabawa podczas kreowania niebanalnych produktów o szerokiej gamie zastosowań.
Spośród szerokiego grona sportowców, zankietowano 150 narciarzy, snowboardzistów i surferów, aby dowiedzieć się o ich preferencjach odnośnie wyposażenia turystycznego. Zasięgnięto nawet porad wśród pracowników linii lotniczych, odnośnie detali podnoszących wielofunkcyjność i adekwatność bagażu.
Wszystkie te analizy doprowadziły do ustalenia pięciu najważniejszych właściwości, które powinien posiadać pokrowiec:
- SYSTEM REGULACJI DŁUGOŚCI, przemyślany w taki sposób, aby jeden pokrowiec był w stanie pomieścić różne rodzaje sprzętu
- NISKA WAGA, w celu zwiększenia komfortu podróżujących jak i spełnienia warunków bagażowych linii lotniczych i innego rodzaju przewoźników
- SOLIDNA OCHRONA, aby użytkownik miał pewność, iż jego sprzęt nie ulegnie zniszczeniu podczas transportu we wszystkich możliwych warunkach
- KOMPRESYJNA KONSTRUKCJA, umożliwiająca zmniejszenie gabarytów pokrowca do minimum, gdy nie jest on używany
- INNOWACYJNY SYSTEM NOSZENIA, zapewniający komfort podczas przemieszczania się z nim
Spełnienie wszystkich tych wymagań jednocześnie wymagało opracowania nowej technologii. Dzięki współpracy projektanta produktów użytkowych – Per’a Finne, naukowców Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii, oraz wielu sportowców, udało się stworzyć opatentowaną technologię spełniającą wszystkie marzenia podróżujących.
Jednak jeszcze zanim rozpoczęto produkcję pokrowców ich prototypy zostały przedstawione firmie zajmującej się produkcją toreb dla norweskiego wojska, która sprawdziła i udoskonaliła ich odporność na wszelkiego typu czynniki i sytuacje zewnętrzne.
Ulepszone prototypy przedstawiono publicznie. Ich nowatorstwo zostało dostrzeżone i docenione. Dowodem na to jest miejsce w finale największego w Świecie pokazu wyposażenia sportowego, ISPO, odbywającego się w Monachium, w kategorii „Innowacja Roku”.
Marka Douchebags zadebiutowała na polskim rynku dzięki firmie BECOME A PRO.
Pierwszym polskim ambasadorem marki jest Szczepan Karpiel, który testuje teraz pokrowiec w USA.
Pokrowiec The Douchebag 2.0 można już kupić w sklepie ski2die.pl.
<< powrót
Dodaj komentarz
Jeśli posiadsz konto na ski2die.pl to się zaloguj. Jeżeli jeszcze nie masz, a chcesz mieć, to już teraz może się zarejestrować.