Nie mogę sobie wyobrazić lepszych warunków do jazdy w puchu niż te, które były w górach poprzedniej zimy. Tym samym samym uważam, że najlepszymi nartami do jeżdżenia w puchu po pas są JJ’e.
Co ciekawe nie byłem o tym przekonany dopóki nie wykonałem pierwszych skrętów na tych nartach.
Wyobrażam sobie stromy teren, o nachyleniu 35 stopni i większym. Wykorzystuję każdą nierówność stoku. Każdą zaspę, a nawet każdy ślad nart pozostawiony przez moich kumpli. Ze wszystkiego mogę się wybić i lecieć przez puch.
Staszek Karpiel - Krippenstein 09 / fot. Łukasz Malinowski
Dzięki swojej konstrukcji, JJ’e gwarantują bezwysiłkowe manewry. Narta jest wygięta (rocker) co wraz ze zwężającym się przodem i tyłem (Elf Shoe Technology) wpływa na najlepsze przebijanie się przez największe zaspy.
Kostek Strzelski - Tatry 09
A teraz fakt oczywisty czyli szerokość narty: każdy chyba wie dlaczego narty do jazdy w puchu są szerokie. Ale myślę, że jeszcze nie wielu wie dlaczego akuart JJ są najszersze około 30cm od przodu i tyłu narty (mają zróżnicowany sidecut: 126-136-115-133-121). Tu przede wszystkim chodzi o skrętność narty. Gdy przebijałem się przez las, omijając drzewa, wiedziałem, że mogę sobie pozwolić na robienie tego z naprawdę dużą prędkością. Każdy skręt na tej narcie przychodzi wiele łatwiej i z mniejszym wysiłkiem niż na pozostałych, standartowych nartach. Przede wszystkim te narty szybciej wchodzą w skręt niż wszystkie, na których dotychczas jeździłem.
Kostek Strzelski - Tatry 09
Zjawiskiem, na które w sposób wybitny muszę zwrócić uwagę jest to, że same w sobie JJ’e są nartą twardą. Dzięki konstrukcyjnej twardości są wytrzymałe. Nie boją się kamieni i korzeni pod spodem. Dlaczego zatem JJ’e podczas jazdy sprawiają wrażenie miękkich nart? To dzięki wspomnianemu rockerowi i konstrukcji Elf Shoe czyli specyficznemu profilowi przodu i tyłu narty. JJ’e same wybijają się z zasp i poduch puchowych. Rocker dodatkowo powoduje wielki komfort podczas lądowania największych dropów.
Staszek Karpiel - Krippenstein 09 / fot. Łukasz Malinowski
Należy oczywiście pamiętać, aby zawsze podczas jazdy w puchu osiągnąć odpowiednią prędkość - to warunek bezwzględny dla każdego modelu nart freeridowych.
Kostek Strzelski
Tanner Hall i jego custom Red Bull JJ
JJ - Model 2009/2010
więcej o nartach na www.armadaskis.com
<< powrót
Dodaj komentarz
Jeśli posiadsz konto na ski2die.pl to się zaloguj. Jeżeli jeszcze nie masz, a chcesz mieć, to już teraz może się zarejestrować.