W CS4 i w CS3 jest filtr który robi slomo z renderowaniem pośrednich klatek. Nazywa się TimeWarp. W opcjach jest kilka metod, ta ktora prowadzi do generacji ramek pośrednich to PixelMotion. Efekty mnie nie powaliły, ale sa dośc przyzwoite, natomiast czas renderowania mnie załamał (na QuadCore 2,8 z 4GB ramu sekunda renderuje się 30sekund), chyba trzeba wyłączy tez opcję Frame blend, bo z tym to wychodzi słabo.
Ja mam na slomo inny patent, ale tylko na slomo 50%. Trzeba użyc AfterEfects. Tam w InterpretFootage ustawic Separate Fields czy jakoś tak (chodzi o to żeby AE rozbił półobrazy i pokładał je po kolei). Potem już w kompozycji klikasz na klip i w opcjach Time wybierasz Stretch i ustawiasz na 200% (klip powinien po tym urosną dwukrtnie).
Renderujesz i masz naprawdę dobre slomo 50%, bez dodatkowych ramek, tylko z rozbicia materiału z interlacem na progresywny.
Zwykłe zwalnianie lub Time remaping się do slomo nie nadają - najwyżej do przyspieszania.
Są płatne efekty do CS3 i CS4 które robią Slomo z dodatkowymi ramkami przy pomocy morphingu, nie udało miisę jednak znaleź pirackiej wersji, więc tylko nich poczytałem. Wygooglujesz sobie złatwością. Obadaj np. Twixtora http://www.revisionfx.com/products/twixtor/downloads/
Co do wydajności to 2G Duo to za mało, ja mam Quad 2,8 4GB i jest ledwie przyzwoicie z plikamio AVCHD (mts,m2ts) za to z MPEG-2 HD z kamer JVC chodzi super a i jakoś lepsza.